ویژگی های سوییچ های سری 3850

ویژگی های سوییچ های سری 3850 1

در حال حاضر در بیشتر سازمان ها جهت متمرکز سازی ارتباطات بین چندین دستگاه از سوئیچ های شبکه استفاده می شود که یکی از انواع سوئیچ های قدرتمند در این زمینه، سوئیچ های سری 3850 محسوب می شوند که از آن ها با عنوان سوئیچ های نسل بعدی یا next generation نیز یاد می شود. در ادامه به معرفی برخی از ویژگی های سوئیچ های سری 3850 خواهیم پرداخت.

ویژگی های سوئیچ های سری 3850

سوئیچ های پر قدرت سری 3850 در سه کلاس زیر

  • LAN Base
  • IP Base
  • IP Service

و در سه پلتفرم 12، 24 و 48 پورتی عرضه شده اند که در ادامه ی مطلب چند مورد از بارز ترین ویژگی های این سوئیچ ها را ذکر نموده ایم.

ویژگی های سوییچ های سری 3850 3

  1. پشتیبانی از Stackpower و Stackwise

این مورد یکی از خاص ترین ویژگی های این سری سوئیچ ها می باشد که امکان Stack  نمودن 9 سوئیچ با توان عملیاتی 480 Gbps را با یکدیگر فراهم می سازد. همچنین امکان یکپارچه سازی منابع تغذیه سوئیچ ها ( با استفاده از کابل رابط  Stackpower ) را نیز فراهم می کند. بدین صورت که اگر هر یک از منابع تغذیه سوئیچ ها که وظیفه ی اصلی آن ها برق رسانی به سوئیچ است، دچار خرابی یا اختلال شود، سایر منابع تغذیه این وظیفه را بر عهده خواهند گرفت.

  1. پشتیبانی از قابلیت های Poe و Poe +

این قابلیت ها امکان ارسال ولتاژ 15 و 30 پورت را برای هر پورت فراهم می کنند. همچنین جالب است بدانید که سری 3850 سوئیچ ها از قابلیت UPOE نیز برخوردار هستند.

نکته: قابلیت UPOE، امکان ارسال ولتاژ 60 وات در هر پورت را فراهم می نماید.

  1. ماژولار بودن

این سوئیچ ها در مدل های متفاوتی طراحی و عرضه شده اند که در هر مدل دارای اجزای زیر است:

  • 2 منبع تغذیه
  • 3 فن ماژولار
  • پورت های RJ45
  • پورت فیبر نوری

نکته: در مدل هایی که پورت RJ45 دارند، از سرعت های 10، 100 و 1000 پشتیبانی می کنند.

نکته: در مدل هایی که پورت فیبر نوری دارند، از سرعت های  1G و 10G یا همان SFP وSFP+ پشتیبانی می کنند.

  1. پشتیبانی از تکنولوژی Multigigabit Ethernet

این قابلیت در برخی از سوئیچ های مدل 3850 وجود دارد که امکان استفاده از پورت ها را با سرعت 1G، 2.5G و 10G بر ثانیه را در بستر کابل فراهم می آورد.

ویژگی های سوییچ های سری 3850 5

  1. هم گرایی بین شبکه های بی سیم و کابلی

این مدل از سوئیچ ها، مابین شبکه های کابلی( wired networks )  و  شبکه های بی سیم  ( wireless networks )همگرایی به وجود آورده و این قابلیت ها را نیز امکان پذیر می نمایند:

  • پشتیبانی از ترافیک بی سیم تا سقف 40 گیگابایت در هر سوئیچ
  • پشتیبانی از 100 ACCESS POINT
  • پشتیبانی از 2000 Client Wireless
  1. وجود پردازنده ی ASIC

در ساخت برخی از سوئیچ های سری 3850  از پردازنده ی ASIC با نام UADP ( unified access data plane ) استفاده شده است که با به کارگیری آن، امکان پردازش و همچنین متمرکز کردن ترافیک های وایرلس و کابلی در Data Plane فراهم می شود. البته قابل ذکر است که کیفیت خدمات ارائه شده برای هر دو کانال ارتباطی بی سیم و کابلی، یکسان می باشد.

  1. پشتیبانی از SDN

SDN یا همان Software Defined Networking یکی از سرویس های خاص شبکه می باشد که در بیشتر سوئیچ های سری 3850 پیاده سازی شده است.

  1. پشتیبانی از روتینگ های ipv4 و ipv6

در نسخه ی IPV4 که امروزه بسیار رایج است از ترکیب اعداد، امکان ایجاد آدرس های اختصاصی بر مبنای ۳۲ بیت تا ۴.۳ میلیارد فراهم می باشد و همچنین در نسخه ی IPV6 که ششمین نسخه و جایگزین IPv4 است، شماره ‌ها بر مبنای ۱۲۸ بیتی قابل آدرس دهی هستند که تعداد قابل توجهی می باشد.

  1. قابلیت Multicast Routing

در این قابلیت امکان آدرس دهی چندگانه به NODE های شبکه فراهم شده است.

ویژگی های سوییچ های سری 3850 7

  1. پشتیبانی از قابلیت QOS

قابلیت QOS یا همان Quality Of Service کیفیت خدمات مدیریت ترافیک شبکه را شامل شده و موجب کاهش تاخیر در شبکه و از همه مهم تر کاهش تعداد فقدان بسته ( Packet Loss )  در شبکه می شود.

 

سخن پایانی

در این مطلب به چند مورد از مهم ترین ویژگی های سوئیچ های سری 3850 اشاره کرده ایم که می تواند اطمینان لازم را جهت خرید این سری سوئیچ ها فراهم کند. اما اگر همچنان برای انتخاب نوع سوئیچ و یا سری آن دچار تردید هستید و یا ابهامی دارید می توانید از طریق پر کردن فرم تماس با ما، درخواست مشاوره ی رایگان و تخصصی در این زمینه نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل فرمایند. همچنین اگر نظر، انتقاد یا پیشنهادی دارید و یا ویژگی دیگری از سوئیچ های سری 3850 می شناسید که ما در این مقاله به آن اشاره ای نکردیم، خوشحال می شویم آن را در بخش نظرات برای ما مطرح کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *