استوریج QNAP چیست و چه کاربردی دارد

استوریج QNAP چیست و چه کاربردی دارد؟

استوریج های QNAP، ذخیره سازهایی هستند که به وسیله یک یا چند هارد دیسک میشود آن ها را بصورت دائمی به اینترنت متصل کرد. QNAP می‌تواند بعنوان یک پشتیبان گیر عمل کند و محل امنی برای داده‌ها و اطلاعات مهم شما باشد. این ذخیره‌ساز عملکردی مانند یک هارد اکسترنال دارد با این تفاوت که به جای این که لازم باشد آن را با خود به این طرف و آن طرف حمل نمایید، استوریج QNAP را در خانه قرار می‌دهید و به وسیله اینترنت به اطلاعات ذخیره شده در آن دسترسی پیدا می‌کنید.

به وسیله سیستم عامل QNAP Turbo Operating یا QTS می‌توان به آسانی از استوریج کیونپ استفاده نمود و از قابلیت ها و امکانات آن که شامل مجوزهای دسترسی، مدیریت دانلود، مدیریت پشتیبان گیری، مدیریت فایل و … بهره برد. این امکانات که قابل سفارشی سازی هستند به دانش حرفه ای نیاز ندارند.

لزوم استفاده از استوریج QNAP

در دنیای امروز افراد نگرانی زیادی بابت حفظ و نگهداری اطلاعات و داده‌های دیجیتال خود هستند. یکی از آسان ترین راه ها برای ذخیره اطلاعات و پشتیبان گیری از آن ها، استفاده از هارد اکسترنال است. اما هارد اکسترنال نیز محدودیت هایی در ظرفیت و جابجایی دارد و نمی‌تواند به نیازهای دنیای مدرن امروز به طور کامل پاسخ دهد. استوریج کیونپ بدون توجه به مکان و زمان، شرایط را برای پشتیبان گیری از اطلاعات مورد نظر شما آماده می کند. همچنین این سیستم ذخیره ساز نقش مهمی در نگهداری و امنیت اطلاعات دارد.

دلایل بکارگیری استوریج QNAP به جای هارد اکسترنال

۱- پشتیبان گیری مطمئن:

با استوریج QNAP احتمال از دست رفتن داده ها و اطلاعات به صفر می رسد. این راه حل برای زمان هایی که هارد دیسک رایانه یا لپ تاپ خراب می شود، بسیار قابل اطمینان است. سیستم عامل QTS راهکارهای مختلفی برای پشتیبان گیری از اطلاعات ارائه می دهد. این راه حل ها برای سیستم عامل های مختلف مانند مک، ویندوز و … قابل استفاده است.

۲- راحتی به اشتراک گذاری فایل ها:

با QNAP قادر خواهید بود که به راحتی و با سرعت زیاد، اطلاعات مختلفی مانند فیلم ها، عکس ها، فایل های پروژه، مستندات و … را با دیگران به اشتراک بگذارید بدون آنکه نیاز باشد آن ها را به ایمیل خود پیوست کنید یا هارد اکسترنال و فلش مموری خود را همراه خود جابجا نمایید.

۳- مناسب برای کارهای تیمی:

برای انجام فعالیت های تیمی که مستلزم به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات بین اعضای تیم است، هارد اکسترنال نمی تواند مفید باشد. اما استوریج کیونپ با پشتیبانی از پروتکل های AFT، NSF و SMB/CIFS  این امکان را فراهم می نماید که از طریق سیستم عامل های مختلف مانند iOS، اندروید، Mac، لینوکس و ویندوز، همه اعضای تیم به طور همزمان و از هر جایی که هستند، بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. بنابراین QNAP موجب می شود که نحوه همکاری بین اعضای تیم به بهترین شکل انجام شود و کارایی آن ها افزایش یابد.

استوریج QNAP چیست و چه کاربردی دارد؟ 2

۴- افزایش امنیت اطلاعات:

ضریب اطمینان و ایمنی استوریج QNAP بسیار بالاست. این استوریج، عملکردی مانند سرویس ابری شخصی دارد و شرایطی را فراهم می نماید که بتوانید اطلاعات و داده های خود را بر روی سرویس های ابری مختلف پشتیبان گیری نمایید. کیونپ موجب می شود تا از فایل ها و داده های شما به صورت چند جانبه محافظت گردد.

همانطور که می دانید، خطراتی مانند خرابی دیسک می تواند امنیت اطلاعاتتان را تهدید کند. اما با بکارگیری RAID قادر خواهید بود در صورت خرابی هارد دیسک، آن را با هارد دیسک سالم جایگزین نموده و اطلاعات خود را بازیابی نمایید. همچنین استوریج QNAP قابلیت هایی مانند پیام هشدار به گوشی تلفن همراه، پسورد گذاری پوشه های به اشتراک گذاری شده و تایید دو مرحله ای را برای افزایش ضریب ایمنی اطلاعات دارا می باشد.

۵- سازماندهی و متمرکز نمودن داده ها:

استوریج QNAP داده ها و فایل ها را به صورت متمرکز، سازماندهی می کند تا هر موقع نیاز باشد بتوانید از هر مکان و در هر زمان به آن ها دسترسی داشته باشید. همچنین اگر اطلاعات و داده های زیادی روی هارد اکسترنال ذخیره کرده باشید و بخواهید فایلی را پیدا کنید، نمی توانید به سرعت و به آسانی آن را بیابید. اما با استفاده از موتور جستجوی اختصاصی QNAP که Qsirch نام دارد، می شود طی چند ثانیه، فایل مورد نظر را پیدا کرد. در حالی در هارد اکسترنال اگر محل ذخیره اطلاعات مورد نظر را ندانید، نمی‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

Qsirch از قابلیت جستجوی پیشگویانه هوشمند بهره می‌برد و می‌تواند با دقت زیاد، اطلاعاتی که در پی آن هستید را به آسانی و در زمان کوتاه بیابید. مکانیزم عملکرد Qsirch به این صورت می‌باشد که وقتی نام فایل مورد نظر را در فیلد مخصوص تایپ می کنید، در نتیجه جستجو، کلمات کلیدی مرتبط به صورت هایلایت نشان داده می شود تا در کوتاه ترین زمان امکان دسترسی به فایل موردنظر فراهم گردد. همچنین این موتور جستجوی اختصاصی، قابلیت یادگیری از جستجوهای گذشته دارد و بنابراین در جستجوهای آینده عکس العمل سریع تری خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *