بوت درایو سرور G11 اچ پی

استفاده بهینه از فضای سرور G11 با بوت درایو HPE NS204i-u

آیا نیاز به ساده سازی تفکیک داده‌ها دارید؟ دستگاه‌های راه‌اندازی سیستم‌عامل HPE یا بوت درایو به مشتریان سازمانی راه‌حلی انعطاف‌پذیر و کلیدی جهت استفاده بهینه از فضای سرور را ارائه می‌دهند.

اگر قصد جدا کردن دیسک سیستم عامل از دیگر صفحات داده‌ها و اطلاعات را دارید؛ شرکت HPE با معرفی دستگاه‌های بوت درایو یا OS Boot راه‌حلی جهت راه‌اندازی سیستم عامل ها ارائه داده است که به راحتی سیستم‌عامل را از صفحات ذخیره‌سازی داده در محیط های مجازی محبوب امروزی مانند: VMware، Linux، Windows جدا می‌کند.

دستگاه‌های بوت درایو در اشکال مختلفی طراحی شده‌اند که بصورت سخت افزاری مکانی جداگانه برای نصب سیستم عامل فراهم می‌کنند. جهت آشنایی بیشتر با این بوت درایوها با ما در این مطلب همراه باشید و اطلاعات فنی مربوط به این دستگاه را مطالعه نمایید.

 

انواع دستگاه‌های بوت سرور

امروزه گزینه‌های گوناگونی از انواع دستگاه‌های بوت مانند میکرو اس‌دی یا USB با ظرفیت 32 گیگابایت در دسترس هستند. اما همانطور که میدانید VMware به 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای سیستم عامل و Microsoft Storage Spaces Direct نیاز به 200 گیگابایت فضا دارد. این راه‌حل‌ها به سادگی ظرفیت ذخیره‌سازی مورد نیاز را ندارند. استفاده از کنترلرهای سخت افزاری RAID و درایوهای دیسک در bays سرور نیز گزینه دیگری است. این روش‌ها نیز هزینه و پیچیدگی قابل توجهی را به پیکربندی سرور اضافه می‌کند تا نیاز سیستم عامل را برآورده کند.

اکنون راه‌حل مناسب برای پرداختن به جداسازی سیستم عامل از داده‌های کاربر، دستگاه بوت سیستم عامل است. این دستگاه‌ها استفاده از تمام محفظه‌های درایو را برای داده‌ها فعال می‌کند، پیچیدگی سرور را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، درحالیکه راهی مقرون بصرفه برای راه‌اندازی در محیط‌های مجازی ارائه می‌دهد.

دستگاه‌های بوت درایو HPE با قابلیت‌های گوناگون و در مدل‌های مختلفی مانند NS204i-p ، NS204i-d و NS204i-u برای سرورهای نسل دهم و یازدهم اچ پی طراحی و تولید شده‌اند. مثلا بوت درایو HPE NS204i-p جهت راه‌اندازی اختصاصی سیستم عامل در سرورهای ProLiant نسل‌های G10 و G10 Plus سرور HP مناسب می‌باشد. در طراحی این دستگاه براکت‌های کامل و نیمه در نظر گرفته شده که با توجه به مدل سرور می‌توان یکی از آن‌ها را در مورد استفاده قرار داد.

بوت درایو HPE NS204i-u نمونه‌ای از دستگاه‌هایی می‌باشد که توسط شرکت اچ پی جهت راه‌اندازی سیستم‌عامل ها در سرور G11 طراحی و تولید شده است. ما در این مطلب قصد بررسی این مدل بوت درایو که از جدیدترین تکنولوژی‌های روز شرکت اچ پی می‌باشد را داریم.

 

قابلیت‌های بوت درایو سرور HPE NS204i-u Gen11

  • نصب آسان

    دستگاه بوت درایو HPE NS204i-u Gen11 NVMe Hot Plug Boot Optimized Storage Device راه‌حل بوت مستقل در کارت‌های PCIe ساده و از پیش پیکربندی شده هستند که در سرورهای HPE Synergy نیازی به تنظیمات رابط کاربری گرافیکی یا تنظیمات کاربری (GUI) ندارند. همچنین نیازی به نصب درایورهای جداگانه ندارد و توسط درایورهای NVMe سیستم عامل های بومی پشتیبانی می‌شود.

    NS204i-u دارای قابلیت Plug and Play بوده که نیاز به پیکربندی یا تنظیمات دیگر را حذف می‌نماید و باعث می‌شود تا به محض اضافه شدن این دستگاه بر روی سرور، بتوان از آن استفاده نمود. فقط وصل کنید و استفاده کنید.

  • افزایش فضای داخلی و ذخیره سازی سرور

    دستگاه HPE NS204i-u بوت سیستم عامل hot plug نصب جهانی هستند که شامل دو عدد دیسک SSD با ظرفیت 480 گیگابایتی از نوع M.2 NVMe می‌باشد که فضای ذخیره‌سازی سرور داخلی را آزاد می‌کند و تراکم فضای ذخیره‌سازی پلتفرم بیشتری را امکان‌پذیر می‌کند.

    نصب جهانی نیاز به کابل و بک پلین (backplanes) را از بین می‌برد. همچنین این دستگاه دیگر اسلات PCIe را اشغال نمی‌کند و حجم RAID1 را به صورت خودکار ایجاد می‌کند. در نتیجه تمامی جایگاه‌ها برای ذخیره‌سازی داده‌ها و اطلاعات محفوظ می‌مانند و هیچ محفظه‌ای از درایوها توسط این دستگاه اشغال نخواهد شد.

  • میرورینگ ساده و ایمن سیستم عامل به لطف سخت افزار ویژه RAID 1

    بوت درایو HPE NS204i-u تنها از سطح رید 1 استفاده می‌کند و در هیچ سطح دیگری از RAID فعالیت نخواهد داشت. بنابراین بصورت Mirror کار راه‌اندازی سیستم‌عامل ها را کاملا اختصاصی انجام می‌دهد.

    میرورینگ بوت سیستم عامل اختصاصی سخت افزار RAID1 قابلیت بسیار مناسبی به حساب می‌آید که موجب کم شدن خرابی‌ها در مواقعی که درایو سیستم عامل از کار می‌افتد می‌شود. در واقع حتی اگر یک درایو خراب شود، عملیات همچنان ادامه خواهد داشت.

  • سریعتر و ایمن تر

    از طرفی براساس فناوری NVMe، دستگاه‌های بوت درایو اچ پی NS204i-u قابلیت خواندن تا 4 برابر سریع‌تر از روش‌های SATA قدیمی را ارائه می‌کنند. بطورکلی SSD های کلاس سازمانی HPE NVMe M.2 با حفاظت از قطع برق و تصحیح خطا، محافظت بهتری از داده‌ها ارائه می‌دهند.

    دستگاه‌های بوت سیستم عامل HPE دارای گواهینامه VMware و Microsoft Azure Stack HCI برای انعطاف پذیری بیشتر هستند.

بررسی سازگاری بوت درایو NS204i-u با سرورهای G11

بوت درایو HPE NS204i-u Gen11 NVMe Hot Plug Boot Optimized Storage Device با هدف استفاده در سرورهای ProLiant طراحی و تولید شده است. این دستگاه جهت Boot کردن یا راه‌اندازی سیستم‌عامل در سرورهای ProLiant نسل یازدهم اچ پی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه مطلب به سرورهایی که قابلیت پشتیبانی از این بوت درایو را دارند اشاره شده است.

NS204i-u سازگار با سیستم های:

  • HPE ProLiant DL320 G11 Server
  • HPE ProLiant DL325 G11 Server
  • HPE ProLiant DL345 G11 Server
  • HPE ProLiant DL360 G11 Server
  • HPE ProLiant DL365 G11 Server
  • HPE ProLiant DL380 G11 Server
  • HPE ProLiant DL380a G11 Server
  • HPE ProLiant DL385 G11 Server
  • HPE ProLiant DL560 G11 Server
  • HPE ProLiant ML110 G11 Server
  • HPE ProLiant ML350 G11 Server
  • HPE Alletra 4110
  • HPE Alletra 4120

 

اطلاعات فنی بوت درایو  HPE NS204i-u Gen11

برند: اچ پی ای HPE

ظرفیت قابل استفاده: 480 گیگابایت

فرم فکتور: Mezzanine

حداکثر درایوهای پشتیبانی شده: 2 عدد SSD

نوع درایوها: M.2 NVMe 22110

کاربرد: فقط راه اندازی سیستم عامل ها

قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل های:

  • Microsoft Windows Server
  • Red Hat Enterprise Linux (RHEL)
  • SUSE Linux Enterprise Server (SLES)
  • VMware ESXi

حالت بوت: UEFI

سطح رید: Hardware RAID 1 Only

امنیت: FW RoT

سازگار با: RoHS, Lot 9

پشتیبانی توسط نرم افزار مدیریت ذخیره‌سازی: تنها قابل مشاهده است و قابل مدیریت نمی‌باشد

پشتیبانی توسط  HPE OneView: تنها قابل مشاهده است و قابل مدیریت نمی‌باشد

پشتیبانی توسط پلت فرم های:  HPE Intel Gen10 & Intel and AMD Gen10 Plus

ورژن موردنیاز برای iLO و BIOS جهت ارائه بهترین عملکرد: iLO 5 Version 2.30 یا بالاتر / BIOS 2.36 یا بالاتر

عملکرد بهینه بوت درایو HPE NS204i-u Gen11 NVMe Hot Plug Boot Optimized Storage Device با اطمینان از اینکه با جدیدترین بایوس، سیستم عامل و iLO کار می‌کنید حاصل خواهد شد.

قطعات بکار رفته در بوت درایو HPE NS204i-u Gen11

بوت درایو HPE NS204i-u

  • 1- Drive carrier 1
  • 2- Universal Installation
  • 3- Bay 1 Fault LED
  • 4- Drive carrier 2
  • 5- Bay 2 Fault LED

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید بوت درایو HPE NS204i-u Gen11  از دو عدد Drive Carrier و دو عدد LED جهت گزارش وضعیت خطاهای پیش آمده تشکیل شده است.

کلام آخر

دستگاه‌های بوت درایو موجب آزادسازی فضاهای ذخیره‌سازی داخلی سرور و افزایش تراکم ذخیره‌سازی سیستم عامل می‌شود. این دستگاه‌ها باعث به وجود آمدن سیستمی با محاسباتی بهتر و قوی‌تر بوده که در نهایت شاهد جلوگیری از هدر رفت انرژی، تصحیح خطا و افزایش حفاظت از اطلاعات خواهید بود.

بوت درایو ها مهندسی شده با استقامت بالا در کلاس سازمانی برای محیط های مرکز داده که نیاز به کارکرد بدون توقف دارند؛ بسیار مناسب هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصول با کارشناسان برسا تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *