راهنمای کامل برای خرید فایروال فورتی گیت

خرید فایروال فورتی گیت

نودهای مختلف شبکه های کامپیوتری جزو آندسته از اجزایی هستند که میتوان اهمیت آن ها را با استراتژی کلی شبکه یکی دانست. این نود ها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام وظیفه خاص خود را دنبال میکنند. در بعضی از موارد این نود های میتوانند کارهای یکدیگر را نیز انجام دهند که کارشناسان از این اصل برای کمتر کردن قطعات مورد استفاده در شبکه بهره میگیرند. فایروال ها یکی از این قطعات است که بخاطر این اتفاق استفاده از آن کمی محجور و کم طرفدار مانده است.

البته فایروال های نرم افزاری تا حدودی میتوانند وظیفه این قطعات را انجام دهند، اما نه به طور کامل و آنگونه که باید انجام گیرد. خرید فایروال فورتی گیت میتواند امکانات کامل یک firewall حرفه ای را برای شما پیاده سازی کند و محافظت از شبکه شما را در معنای واقعی به عهده گیرد. قطعا شما برای خرید فایروال فورتی گیت به راهنمایی هایی نیاز خواهید داشت. پس این مطلب را با دقت و تا آخر دنبال کنید.

راهنمای کامل برای خرید فایروال فورتی گیت

خرید فایروال فورتی گیت موردی است که میتواند علاوه بر برطرف کردن نیاز های امنیتی مزایای زیادی را برای شما به ارمغان آورد. از بین بردن تهدیدات داخلی و خارجی تنها بخشی از وظایف این قطعه و امکاناتی است که در اختیار شما قرار میدهد شما با استفاده از این نوع فایروال در شبکه خود از قابلیت های خوب و برجسته ای مثل استفاده از VPN ها، کنترل ترافیک اینترنت، قابلیت بهینه سازی برای شبکه، پشتیبانی از بسته های SSL و همینطور کنترل پروتکل های ایمیل را برای شما بر عهده گیرد.

خرید فایروال فورتی گیت می تواند این نیاز ها را برطرف نموده و امکانات جانبی خوبی را نیز برای شما فراهم آورد.

اما شاید شما ترجیح دهید که برای شبکه خود از فایروال های نرم افزاری به جای یک دستگاه فایروال سخت افزاری fortigate استفاده کنید.

این روش ممکن است در شبکه های کوچک موثر باشد اما در شبکه های بزرگ به هیچ عنوان نمی توان این ریسک را پذیرفت. فایروال فورتی گیت یک محصول ارائه شده توسط شرکت فورتی نت، یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده محصولات امنیتی برای کلیه سیستم های کامپیوتری است. این شرکت که در سال 200 پایه گذاری شده است، یکی از موفق ترین تولید کنندگان فایروال ها بوده و شرکت های زیادی به آن الحاق شده اند.

راهنمای کامل برای خرید فایروال فورتی گیت 13

در ادامه مطلب با معرفی کارکردی که فایروال برای شما خواهد داشت و تشریح تفاوت فایروال های نرم افزاری و سخت افزاری، به بررسی ضرورت خرید فایروال فورتی گیت خواهیم پرداخت.

فایروال چگونه کار می کند!؟

فایروال یک محافظ شبکه است و دروازه ها یا همان Gateway ها را کنترل و مدیریت میکند. Gateway بخشی از شبکه است که شبکه از طریق آن به قسمت های مختلف و یا به شبکه های بزرگتری مانند اینترنت متصل می گردد. وظیفه فایروال ها کنترل بسته های عبوری و شناسایی اقدامات مشکوک و یا مخرب است. این کنترل میتواند شامل دسترسی های مجاز و یا غیر مجاز به منابعی با سطح دسترسی متفاوت، کنترل آی پی های بن شده، کنترل دسترسی ها به نرم افزار های سطح سرور و یا برقراری ارتباطات نظیر به نظیر با خارج از شبکه داخلی باشد. خرید فایروال فورتی گیت این امکانات را تا حد مطلوب و فراتر از آن برای شما فراهم میکند.

راهنمای کامل برای خرید فایروال فورتی گیت 15

پس از تشخیص یک خطا و یا سیستم مخرب و جریان داده ای مشکوک:

فایروال بر اساس تنظیمات از پیش تعیین شده برای آن اقدامی که باید انجام شود را لحاظ میکند. عموما این اقدام رد کردن درخواست میباشد، که با یک پیام به مدیر شبکه برای درخواست های غیر مجاز همراه است. همچنین در موارد حساس این اجازه به فایروال داده خواهد شد تا آی پی فرد متخلف را بلاک کرده، و از سرویس دهی شبکه به این سیستم جلوگیری کند. لاگ کردن کل اکتیویتی های کاربران نیز یکی دیگر از کارهایی است که فایروال برای کنترل شبکه انجام خواهد داد. این کار از اهمیت بالایی برخوردار است و با استفاده از آن کارکرد شبکه و اتفاقاتی که در آن رخ داده است به طور کامل قابل بازیابی و رهگیری خواهد بود.

خرید فایروال فورتی گیت و یا استفاده از فایروال های نرم افزاری می توانند تمام این امکانات را برای شما فراهم کنند، اما استفاده از یک فایروال قدرتمند مانند فورتی گیت به هیچ عنوان با فایروال های نرم افزاری قابل مقایسه نیست. این تفاوت در ادامه تشریح خواهد شد.

تفاوت فایروال نرم افزاری و سخت افزاری

استفاده از فایروال های نرم افزاری مانند Comodo، Eset Internet Security، Symantec، و یا حتی فایروال تعبیه شده روی خود ویندوز به نام Windows Internet Security، و یا خرید فایروال فورتی گیت به صورت سخت افزاری دو روشی هستند که برای استفاده از فایروال و بالا بردن امنیت شبکه می توان روی آن ها حساب کرد. اما این دو روش تفاوت هایی در کارکرد با یکدیگر دارند.

در فایروال های نرم افزاری نرم افزار روی سیستم عامل نصب شده و اجرا میگردد. در این حالت این نرم افزار قادر است تا بسته ها و پکت ها را صرفا در لایه های بالا مورد بررسی قرار دهد. در این حالت بسته های مخرب میتوانند در بخش زبان ماشین و لایه های پایینی شبکه باقی بمانند. این عمده ترین نقطه ضعفی است که فایروال نرم افزاری برای شما خواهد داشت.

راهنمای کامل برای خرید فایروال فورتی گیت 17

مورد دیگری که فایروال های سخت افزاری برتری خود را در آن ثابت کرده اند سازگاری با سایر اپلیکیشن ها و بسته ها است. خرید فایروال فورتی گیت و استفاده از فایروال سخت افزاری یک اصل جدا از اپلیکیشن است و با اینکه شما از چه برنامه هایی در شبکه استفاده می کنید به هیچ عنوان کاری ندارد. اما سایر فایروال ها ممکن است با بعضی از نرم افزار های تحت شبکه و برنامه هایی که روی سرور نصب و اجرا شده اند، مشکلاتی را داشته باشند.

به عنوان نمونه می توان برنامه پرطرفدار Eset Internet Security که با نام زیر برنامه آن یعنی Nod32 شهرت پیدا کرده است را معرفی کرد.

این برنامه با بیشتر نرم افزارهای حسابداری داخلی و برنامه هایی که به صورت اختصاصی توسط شرکت های مختلف برای مجموعه های دیگر کشته میشوند مشکلاتی را خواهد داشت و ممکن است حتی آسیب هایی را به اطلاعات برساند. این در حالی است که خرید فایروال فورتی گیت و استفاده از آن هیچ کاری به این برنامه ها ندارد و در جای دیگری این درخواست ها را بررسی میکند.

تا ایجا ارجحیت استفاده از firewall های سخت افزاری را نسبت به فایروال نرم افزاری مورد بررسی قرار دادیم. اما چرا خرید فایروال فورتی گیت پیشنهاد میگردد و نه برند های دیگر! در ادامه به بررسی دلایل ارائه این گزینه خواهیم پرداخت.

مزایای خرید فایروال فورتی گیت و قابلیت های این فایروال

خرید فایروال فورتی گیت یکی از مهم ترین تصمیماتی است که یک مدیر در سازمان می تواند بگیرد تا به نیاز های امنیتی شبکه خود پاسخ دهد. این فایروال میتواند علاوه بر رفع این نیاز ها به صورت حرفه ای قابلیت های دیگری را نیز برای شما فراهم کند. این قابلیت ها به صورت زیر میباشد:

سیاست های امنیتی یا Security Policy:

شما با تنظیم سیاست امنیتی دلخواه خود میتوانید رویکرد های مختلفی را در رابطه با بسته ها و جریان ترافیکی مشکوک در سطح شبکه داشته باشید. می توانید آن را در جا قطع کرده و یا با ترفند هایی به مسیری که میخواهید هدایت کنید. خرید فایروال فورتی گیت این امکان را برای شما فراهم میکند.

راهنمای کامل برای خرید فایروال فورتی گیت 19

 پشتیبانی از پروتکل اس اس ال یا SSL Decryption:

این قابلیت این اجازه را به شما میدهد که از قوی ترین پروتکل رمزنگاری در سطح شبکه خود بهره بگیرید که به این سادگی قابل نفوذ نیست و امن ترین پروتکل موجود به حساب می آید.

مسیر یابی پیشرفته یا Advanced Routing:

این قابلیت کمک میکند تا پس از کنترل پکت ها و بسته ها توسط این فایروال به بهینه سازی روتینگ و مسیریابی آن ها نیز کمک بشود. در واقع این فایروال میتواند کمک خوبی برای سوئیچ ها و یا روتر ها باشد.

امکان مسدود کردن فایل ها یا File Blocking:

در این قابلیت شما میتوانید فایل های مشکوک را با پروتکل های مختلف ضبط و یا از سطح شبکه حذف کنید. Fortigate میتواند این قابلیت را به سادگی برای شما پیاده سازی کند/

فیلتر کردن ایمیل ها یا Email Filtering:

کنترل پروتکل SMTP یکی از مهمترین کارهایی است که یک فایروال باید انجام دهد. ویروس ها و تروجان های زیادی هستند که از این روش برای نفوذ به سیستم های مختلف استفاده میکنند.

بهینه سازی ارتباط با اینترنت یا Wan Optimization:

خرید فایروال فورتی گیت به شما این امکان را میدهد تا در برقرار کردن ارتباط شبکه خود با اینترنت به امکانات خوب و مفیدی برای بهینه سازی سرعت و بالا بردن کیفیت سرویس دسترسی داشته باشید.

 تایید صلاحیت دو مرحله ای یا Two Factor Authentication:

این قابلیت یک ویژگی مهم امنیتی است و اجازه دستکاری تنظیمات فایروال را به کسی نخواهد داد.

کنترل ترافیک یا Traffic Shaping:

با استفاده از این دستگاه شما قادر خواهید بود تا جریان ترافیک در شبکه خود را به صورت کاملا حرفه ای مدیریت کرده و از امکانات ویژه ای برخوردار باشید.

قابلیت ساخت VPN:

با خرید فایروال فورتی گیت میتوانید یک شبکه وی پی ان قدرتمند را برای دسترسی های مختلف و استفاده از سرور های مجازی در سازمان خود ایجاد کنید.

راهنمای کامل برای خرید فایروال فورتی گیت 21

به طور کلی خرید فایروال فورتی گیت گزینه ای است که شما برای تکمیل و همینطور تضمین امنیت شبکه خود به آن احتیاج دارید. پس در خرید این قطعه حیاتی لحظه ای درنگ نکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *